WeSC utnämner ny försäljningschef och marknadschef

WeSC har rekryterat Håkan Jerner som försäljningschef (Sales Director) samt Daniel Jontén som marknadschef (Marketing Director). De har mångårig internationell erfarenhet från ledande befattningar inom Nike.

Håkan Jerner är civilekonom, utbildad vid Stockholms Universitet, och kommer närmast från Nike Sweden där han har arbetat sedan 1996, bland annat som ekonomichef, marknadschef och senast som Strategic account sales manager Nike Nordic. Daniel Jontén kommer närmast från Nike EMEA där han har arbetat sedan 2002 och senast som Head of brand communication för norra Europa med placering i Holland. Daniel har en universitetsutbildning inom marknadsföring från Göteborgs Universitet och Leeds Metropolitan University. Håkan Jerner och Daniel Jontén kommer att ingå i WeSC:s ledningsgrupp.

Som en ytterligare organisationsförändring har WeSC idag utnämnt finanschef Johan Larsson till vice VD. Hans arbetsuppgifter kommer framöver att omfatta finans- och kontrollfrågor för hela koncernen. Johan Larsson rekryterades till WeSC under 2007 och kom närmast från Peak Performance. Under 2007 rekryterades även Frank Remme som chefsdesigner, närmast designchef Hennes & Mauritz herravdelning.

”Jag är oerhört nöjd med de här rekryteringarna som jag tror kommer att vara ett stort stöd i WeSC:s framtida utveckling. Med Håkan och Daniel förstärker vi vår organisation med internationell erfarenhet. Vi är nu i princip klara med samtliga förändringar och rekryteringar som vi velat göra i organisationen och har därmed skapat förutsättningar för att ta tillvara på de affärsmöjligheter som vi ser framöver.” säger Greger Hagelin, VD och koncernchef WeSC.

VD Greger Hagelin, +1 310 384 9222
vVD David Hedman, +46 8 465 050 00
vVD och finanschef Johan Larsson, +46 8 465 050 00

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 1 500 butiker via distributörer i 20 länder samt med egen distribution i Sverige och USA.