Redeye - West International: Ny affär med stor potential

Report this content

Wests rapport för första kvartalet 2016 kom in i nivå med våra förväntningar. Att bolaget levererade en försäljningsnedgång var väntat då försäljningen varierar mellan olika kvartal. Bolaget är i inledningen av sin internationella tillväxtresa som vi ser som den största värdedrivaren i bolaget. Den nyligen annonserade affären med V-Switch i Sydafrika är ytters intressant då terminalerna nu är certifierade genom Standard Bank. Certifieringen öppnar upp en stor del av den attraktiva sydafrikanska marknaden, vi ser en stor potential i regionen för West framöver.

Vi har höjt våra försäljningsprognoser då vi räknar med att avtalet med V-Switch är starten på något större. Trots utspädningen efter den genomförda spridningsemissionen ökar vårt motiverade värde i basscenariot (Base Case). Vi finner aktien som attraktivt värderad då marknaden fortfarande inte prisar in den tillväxtresa som West sannolikt står inför. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/ntdScI

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se