Libero väljer Westander

Blöjföretaget Libero har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet gäller både Liberos varumärkesbyggande pr och produkt-pr. Libero är en del av SCA, ett globalt konsumentvaru- och pappersföretag.

– Vi valde Westander för deras sätt att arbeta. Vi behöver inte pr-konsulter som gör jobbet åt oss utan en kreativ byrå som fungerar som ett bollplank och som har förståelse för integrerad kommunikation, säger Sofia Hallberg, kommunikationschef för Libero.

I arbetsgruppen från Westander ingår Jean-Daniel Maurin, kundansvarig projektledare, och Jenny Fransson, projektledare. Arbetet består framförallt av att skapa publicitet som stärker Liberos varumärke och ökar kännedomen om deras olika produkter.

– Libero är en av pionjärerna inom den sociala webben. Det ska bli kul att hjälpa dem arbeta med proaktiv produkt- och varumärkes-pr, inte minst mot nya media, säger Jean-Daniel Maurin, kundansvarig på Westander.

Libero är en del av SCA, ett globalt konsumentvaru- och pappersföretag som utvecklar, producerar och marknadsför personliga hygienprodukter, mjukpapper, förpackningslösningar, tryckpapper och sågade trävaror. Liberos blöjor säljs i sju länder över hela världen. Libero är marknadsledande i Sverige.

Westander är en av Sveriges snabbast växande pr-byråer. Byrån har för närvarande 25 anställda och cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander utsågs tidigare i år, för andra året i rad, till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé. Under 2006 utsågs Westander också till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.