Westander är Årets Pr-byrå

Dagens Industri och analysföretaget Regi har utsett pr-byrån Westander till Årets Pr-byrå 2008. Utnämningen baseras på en kundundersökning.

– Vi blir oerhört stolta när våra uppdragsgivare ger oss så höga betyg i en kundundersökning. Nu har Dagens Industri samma år utsett Westander till både snabbväxande Gasellföretag och Årets Pr-byrå, säger vd Patrik Westander.

Årets Pr-byrå utsågs i går på galan Årets Byrå 2008 på Oscarsteatern i Stockholm. Utnämningen baseras på en kundundersökning som analysföretaget Regi genomfört bland byråernas kunder. Totalt har 120 byråer deltagit i olika kategorier och drygt 1.900 kunder har lämnat sina omdömen. Bland Westanders uppdragsgivare finns E.ON Sverige, Folksam, Folktandvården i Stockholms län, Michelin, Naturvårdsverket, Statoil, Stim, Svenskt Näringsliv, Taxi 020 och Återvinningsindustrierna.

– Vi ser utnämningen som ett kvitto på att kunderna uppskattar vårt engagemang i uppdragen. På Westander åtar vi oss enbart de uppdrag som vi själva sympatiserar med. Det säkerställer vår arbetsglädje och garanterar den långsiktiga kundnyttan, säger Patrik Westander.

I Årets Byrå 2008 fick Westander genomsnittsbetyget 8,43 på en tiogradig skala. På platserna två till tio bland de bäst presterande pr-byråerna kom Gullers Grupp, Hill & Knowlton, Aspekta, Solberg, Spotlight PR, JMW Kommunikation, Prime PR, Burson-Marsteller och Springtime.

Pr-byrån Westander har för närvarande 21 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Byrån har tre år i rad, 2006-2008, blivit utsedd till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri. Westander har vuxit med god lönsamhet varje år sedan starten år 2000 och planerar en fortsatt tillväxt genom rekrytering.