Westander är Kundens Bästa Pr-byrå

Tidningen Resumé har utsett pr-byrån Westander till Kundens Bästa Pr-byrå 2010. Utnämningen baseras på en kundundersökning där totalt 119 byråer har deltagit i olika kategorier.

– Vi blir oerhört stolta när våra uppdragsgivare ger oss så höga betyg i en kundundersökning. Utnämningen underlättar Westanders rekrytering av kompetenta och engagerade konsulter, säger byråns vd Patrik Westander.

Kundens Bästa Pr-byrå utsågs i går på galan Kundens Bästa Byrå 2010 på Södra Teatern i Stockholm. Utnämningen baseras på en kundundersökning som analysföretaget Novus genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Totalt har 119 byråer deltagit i olika kategorier. Topplistan över Kundens Bästa Pr-byråer 2010:

1. W
estander
2.
Wenderfalck
3.
Newsroom

– Vi ser utnämningen som ett kvitto på att kunderna uppskattar vårt engagemang i uppdragen. På Westander åtar vi oss bara uppdrag som vi själva sympatiserar med, säger Patrik Westander.

Bland Westanders uppdragsgivare finns Folksam, Hjärt-Lungfonden, Kronans Droghandel, Michelin, Naturvårdsverket, O2, Previa, Statoil, Stim och Svensk Solenergi.

Pr-byrån Westander har för närvarande 21 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Westander har tidigare två år i rad, 2008 och 2009, utsetts till Årets Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökningar. Dessförinnan utsågs byrån tre år i rad, 2005-2007, till Sveriges Bästa Pr-byrå i Resumés kundundersökningar.

För mer information, kontakta:

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55
patrik@westander.se

Westander söker lobbyister/pr-konsulter. Läs mer på www.westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Folksam, Hjärt-Lungfonden, Kronans Droghandel, Michelin, Previa, Statoil, Stim och Återvinningsindustrierna.