Westander nominerad till Kundens Bästa Byrå

Tidningen Resumé har nominerat pr-byrån Westander som en av fyra kandidater till utmärkelsen Kundens Bästa Pr-byrå 2010. Nomineringen baseras på en kundundersökning.

– Vi blir oerhört stolta när våra uppdragsgivare ger oss ett så högt betyg att Westander rankas bland landets fyra främsta pr-byråer, säger vd Patrik Westander. Bland Westanders uppdragsgivare finns Folksam, Hjärt-Lungfonden, Kronans Droghandel, Michelin, Naturvårdsverket, O2, Previa, Statoil, Stim och Svensk Solenergi. Kundens Bästa Pr-byrå utses den 24 maj på galan Kundens Bästa Byrå 2010 på Södra Teatern i Stockholm. Utnämningen baseras på en kundundersökning som undersökningsföretaget Novus genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Övriga nominerade kandidater till Kundens Bästa Pr-byrå 2010 är Jung, Newsroom och Wenderfalck. Westander har för närvarande 22 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Byrån har två år i rad, 2008 och 2009, utsetts till till Årets Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökningar. Westander utsågs dessförinnan tre år i rad, 2005-2007, till Sveriges Bästa Pr-byrå i Resumés kundundersökningar. Åren 2006-2008 utsågs Westander också till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri.

Taggar: