Westander ökar med 17 procent

Pr-byrån Westander ökade byråintäkten med 17 procent under årets första nio månader, jämfört med motsvarande period 2006. Vinstmarginalen uppgick till 25 procent.

Byråintäkten ökade till 17,2 miljoner kronor, att jämföra med 14,7 miljoner under samma period 2006. Westanders vinst uppgick till 4,3 miljoner kronor under de första nio månaderna 2007.

– Den kanske roligaste trenden just nu är våra fördjupade samarbeten med uppdragsgivarnas reklam- och varumärkesbyråer. Jag tror att högkonjunkturen generellt leder till mer prestigelösa samarbeten mellan byråer från olika discipliner. Det är bra för kunderna, säger byråns vd Patrik Westander.

Pr-byrån Westander har för närvarande 25 anställda, jämfört med 19 anställda för ett år sedan. Byrån har cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander har vuxit med god lönsamhet varje år sedan starten år 2000 och planerar en fortsatt tillväxt genom rekrytering.

– Vi ska fortsätta att rekrytera kompetenta och engagerade konsulter och vidareutveckla våra tjänster. Målet är att nästa år bli utsedda till snabbväxande Gasellföretag för tredje året i rad, säger Patrik Westander.

Westander utnämndes nyligen, för andra året i rad, till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri. Byrån utsågs tidigare i år, också detta för andra året i rad, till Sveriges Bästa Pr-byrå i branschtidningen Resumés kundundersökning. Under 2006 utsågs Westander dessutom till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.