Westander på Resumés pr-topplista

Pr-byrån Westander fick sitt högsta kundbetyg någonsin i undersökningen Sveriges Bästa Byrå och en andraplats på topplistan i pr-kategorin. Totalt deltog 169 byråer i olika kategorier och 1.663 kunder gav sina omdömen.

Med genomsnittsbetyget 9,43 på en tiogradig skala fick Westander sitt högsta betyg hittills i kundundersökningen Sveriges Bästa Byrå. Det resulterade i en andraplacering bland totalt 19 deltagande byråer i pr-kategorin. Westander har tidigare vunnit pr-kategorin tre år i rad.

– Vi blir oerhört stolta när våra uppdragsgivare ger oss så höga betyg i en kundundersökning, säger vd Patrik Westander.

Bland Westanders uppdragsgivare finns E.ON Sverige, Folksam, Folktandvården i Stockholms län, Michelin, Naturvårdsverket, Räddningsverket, Statoil, Stim, Svenskt Näringsliv, Taxi 020 och Återvinningsindustrierna.

Sveriges Bästa Byrå arrangeras av tidningen Resumé och baseras på en kundundersökning som undersökningsföretaget Easyresearch genomfört bland de deltagande byråernas kunder.

Topplistan över Sveriges Bästa Pr-byråer 2008:

1. Coast Communications
2. Westander
3. Newsroom

Westander har för närvarande 23 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Westander har tidigare tre år i rad blivit utsedd till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé, tre år i rad till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och två år i rad till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.