Westander värvar biståndskonsult

Pr-byrån Westander anställer biståndskonsulten och tidigare journalisten Joakim Lindberg som ny pr-konsult. Joakim Lindberg har senast arbetat i Indien för biståndsorganisationen Svalorna och var dessförinnan på TV8.

– Jag ser fram emot att få arbeta med en så etiskt orienterad pr-byrå som Westander. Dessutom får jag fortsätta att arbeta med frågor som engagerar mig, för såväl företag som myndigheter och frivilligorganisationer, säger Joakim Lindberg.

Joakim Lindberg har senast arbetat i Indien som koordinatör för den svenska biståndsorganisationen Svalorna. Tidigare har han bland annat arbetat som researcher för programmet ”O som i Ortmark” på TV8 samt som frilansjournalist. Joakim Lindberg har en pol mag i statskunskap och en journalistexamen från Uppsala universitet.

– Joakim Lindbergs kompetens som journalist och researcher, kombinerad med hans starka engagemang för samhällsfrågor, kommer att passa många av våra uppdragsgivare utmärkt, säger vd Patrik Westander.

Pr-byrån Westander har 22 anställda och cirka 45 aktiva kundrelationer. Under 2006 utsågs Westander till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé, till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.