Westander värvar ekonomiansvarig

Pr-byrån Westander har anställt Veronica Norton som ekonomiansvarig. Hon har mångårig erfarenhet som redovisningskonsult, främst från KPMG i Uppsala och PwC på Södertörn.

– Det var viktigt för mig att gå till ett ekonomiskt stabilt företag med en bra personalpolitik. Nu ser jag fram emot att få bidra till Westanders ekonomiska utveckling, säger Westanders nya ekonomiansvariga Veronica Norton.

Veronica Norton har tidigare varit verksam som redovisningskonsult i cirka 20 år, huvudsakligen på två av de fyra stora revisionsbolagen: KPMG och PwC. Bland kunderna fanns då främst mindre och medelstora ägarledda företag. Hon är gymnasieekonom med högskolestudier i bland annat grundläggande ekonomistyrning. Veronica Norton är auktoriserad redovisningskonsult FAR SRS och SRF.

– Westanders verksamhet är nu så omfattande att vi behöver en ekonomiansvarig på heltid och Veronica Norton har precis den praktiska erfarenhet vi sökte. För egen del ser jag fram emot att frigöra tid för att kunna jobba mer med våra uppdragsgivare, säger Westanders vd Patrik Westander.

Pr-byrån Westander har för närvarande 23 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Westander har under året utsetts till Årets Stora Pr-byrå 2009 i Regis och Dagens Industris kundundersökning samt till Kundens Bästa Pr-byrå 2010 i Novus och Resumés kundundersökning.

För mer information, kontakta:

Veronica Norton, ekonomiansvarig på Westander, 070-333 82 66, veronica.norton@westander.se

Patrik Westander, vd på Westander, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Westanders pr-handbok 2010 kan beställas kostnadsfritt i enstaka exemplar via
pr-handboken@westander.se eller laddas ner från www.westander.se

Westander söker lobbyister/pr-konsulter. Läs mer på www.westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Akademiska Hus, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Kronans Droghandel, Michelin, Previa, Statoil, Stim och Svensk Vindenergi.