Westander värvar Elisabet Qvarford

Pr-byrån Westander har anställt Elisabet Qvarford, senast pressekreterare på Miljöpartiet. Hon har tidigare arbetat med facklig förändring på TCO och varit journalist på bland annat Ekot och SVT.

– Jag vill bidra till en bättre värld och tycker det är viktigt att sprida kunskaper om hur man opinionsbildar och påverkar politiska beslut. Westanders engagemang och handfasta sätt att jobba med sina uppdragsgivare passar mig perfekt, säger Elisabet Qvarford. Elisabet Qvarford var senast pressekreterare med ansvar för sociala medier under Miljöpartiets valkampanj inför EU-valet. Dessförinnan arbetade hon med facklig förändring på TCO och fick 2006 fackförbundet ST:s arbetslivspris för sitt arbete med HBT-frågor. Hon har tidigare arbetat som journalist på bland annat Ekot och SVT. Elisabet Qvarford är utbildad journalist på JMK och marknadskommunikatör på IHR. – Elisabet Qvarford har gedigna erfarenheter av publicitet och påverkan som gör att hon kan snabbt kan sätta sig in i våra uppdragsgivares behov och finna kreativa lösningar, säger Jessica Henryson, tf vd på Westander. Pr-byrån Westander har för närvarande 24 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Westander utsågs till Årets Pr-byrå 2008 i Regis och Dagens Industris kundundersökning.