Westander värvar från hälsobranschen

Pr-byrån Westander har anställt Jenny Hermelin, senast informationsansvarig på hälsoföretaget Scandinavian Clinical Nutrition. Hon har tidigare arbetat inom privat näringsliv, statliga utredningar och ideella organisationer.

– Westander är ett spännande företag med sunda värderingar. Jag uppskattar särskilt deras handlingsorienterade arbetssätt och långsiktiga syn på kundrelationerna, säger Jenny Hermelin. Jenny Hermelin kommer från ett jobb som informationsansvarig på hälsoföretaget Scandinavian Clinical Nutrition. Tidigare har hon bland annat varit utredningssekreterare i två statliga utredningar och ordförande i Stockholms Studentkårers Centralorganisation. Jenny Hermelin har en fil kand i journalistik och multimedia från Södertörns högskola. – Westander har många olika uppdragsgivare som behöver olika typer av kompetens. Jenny Hermelins breda erfarenhet gör att hon snabbt kan gå in och skapa kundnytta i flera av våra samarbeten, säger byråns vd Patrik Westander. Pr-byrån Westander har för närvarande 21 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Westander utsågs till Årets Pr-byrå 2008 i Regis och Dagens Industris kundundersökning.

Taggar: