Westander värvar från pr-branschen

Pr-byrån Westander har anställt Karin Widengren, som tidigare arbetat för EF Education i USA och Hongkong samt för skandinaviska pr-byrån Geelmuyden.Kiese i Stockholm. Karin Widengren är Westanders andra rekrytering från pr-branschen.

– Det känns väldigt roligt att bli en del av Westander. Det är en pr-byrå som bidrar till mer av öppen, proaktiv och professionell kommunikation inom politik och näringsliv, säger Karin Widengren.

Karin Widengren har tidigare varit rådgivare på pr-byrån Geelmuyden.Kiese, dit hon rekryterades efter en internationell MBA-utbildning på Handelshögskolan i Stockholm. Dessförinnan arbetade hon som redaktör i USA och Hongkong för språkutbildningskoncernen EF Education.

– Karin Widengrens bakgrund från informationsarbete inom näringslivet och tidigare konsulterfarenhet från pr-branschen gör att hon omedelbart kan gå in och skapa kundnytta i våra olika samarbeten, säger Westanders vd Patrik Westander.

Pr-byrån Westander har för närvarande 25 anställda, jämfört med 19 anställda för ett år sedan. Byrån har cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander har två år i rad blivit utsedd till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé, till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.