Westander värvar konstvetare

Pr-byrån Westander rekryterar Johanna Look, pr-strateg och konstvetare. Hon går direkt från den nya ettåriga pr-utbildningen på Berghs till jobbet som pr-konsult. Tidigare har Johanna Look bland annat varit verksam inom studentrörelsen.

– Den öppenhet som Westander förespråkar ligger i linje med mina egna värderingar, liksom ambitionen att bygga uppdragsgivarnas egen pr-kompetens, säger Johanna Look.

Johanna Look har i dagarna tagit examen från den nystartade heltidsutbildningen Strategisk information och pr på Berghs School of Communication. Under våren har hon varit projektledare för det Guldkoppen-belönade kommunikationsprojektet ”En låda pension” för AMF Pension. Johanna Look har också en magisterexamen i konstvetenskap från Linköpings universitet.

– Vi rekryterar gärna konsulter med varierande bakgrund. Mångfald ger vidgade perspektiv och bättre kvalitet till våra uppdragsgivare, säger Westanders tillförordnade vd Jessica Henryson.

Johanna Look har en bakgrund inom studentrörelsen. Som informationssekreterare och pressansvarig för studentkåren vid Filosofiska fakulteten vid Linköpings universitet ansvarade hon för att planera studentkårens påverkansarbete inom det utbildningspolitiska området och stödja kårordföranden i mediala sammanhang.

Westander är en av Sveriges snabbast växande pr-byråer. Byrån har för närvarande 21 anställda och cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander utsågs nyligen, för andra året i rad, till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé. Under 2006 utsågs Westander också till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.