Westander värvar kulturkonsult

Pr-byrån Westander har anställt Elisabet Widlund, senast konsult i pr och affärsutveckling inom kulturbranschen. Hon har tidigare varit producent på Folkoperan, Confidencen och Vadstena-Akademien.

– Westander är ett företag som verkligen lever som de lär. Engagemanget och öppenheten genomsyrar både kundrelationerna och byråns egen pr, säger Elisabet Widlund. Elisabet Widlund har flerårig erfarenhet som producent på Folkoperan, Confidencen och Vadstena-Akademien. Hon startade det egna företaget Förnuft & Känsla som ett svar på kulturbranschens ökade behov av konsulttjänster inom affärsutveckling och pr. Elisabet Widlund är utbildad medie- och kommunikationsvetare med inriktning på organisation och ledarskap. – Vi rekryterar gärna fler personer med varierande konsultbakgrund. Elisabet Widlunds praktiska erfarenheter av publicitet och påverkan gör att hon omedelbart kan gå in och skapa kundnytta i flera olika samarbeten, säger Westanders vd Patrik Westander. Pr-byrån Westander har för närvarande 22 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Westander utsågs till Årets Pr-byrå 2008 i Regis och Dagens Industris kundundersökning.