Westander värvar statsvetare

Pr-byrån Westander har anställt Maria Hazard, statsvetare från Lunds universitet, som senast varit verksamhetsledare inom Röda Korsets ungdomsförbund i Lund.

– Westander står för öppenhet och ett handlingsorienterat arbetssätt. Jag ser fram emot att jobba med samhällspåverkan inom ramen för Westanders spännande affärsidé, säger Maria Hazard.

Maria Hazard har tidigare arbetat med politisk bevakning och rapportering som projektanställd på svenska ambassaden i Manila. Under det senaste året har hon varit verksamhetsledare för Jourhavande kompis i Lund, en telefonlinje för barn och ungdomar som drivs av Röda Korsets ungdomsförbund. Maria Hazard har en pol mag i statsvetenskap från Lunds universitet.

– Westanders anställda jobbar med en brokig samling uppdragsgivare och Maria Hazard har en lämplig bakgrund. Som nyutexaminerad statsvetare har hon redan hunnit arbeta både på myndighet och ideellt inom folkrörelsesverige, säger Westanders tillförordnade vd Janna Sundewall.

Pr-byrån Westander har för närvarande 23 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Westander har vuxit med god lönsamhet varje år sedan starten år 2000 och planerar en fortsatt tillväxt genom rekrytering.

Westander har tre år i rad blivit utsedd till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé, två år i rad till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och två år i rad till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.