Westander värvar utbildningslobbyist

Pr-byrån Westander har anställt Johannes Hylander, senast utbildningslobbyist på Sif. Han har en bakgrund som utredare på Högskoleverket och planeringschef på Högskolan i Jönköping.

– Jag har följt pr-branschen noga genom åren och alltid uppfattat Westander som en öppen och ärlig pr-byrå. Westanders arbetsmetoder och demokratiska vision stämmer väl överens med mina liberala värderingar, säger Johannes Hylander.

Johannes Hylander är politiskt aktiv (fp) och styrelseledamot i KY-myndigheten samt Teaterhögskolan. Han kommer senast från Sif, där han var gruppchef och utbildningslobbyist. Johannes Hylander har tidigare varit utredare på Högskoleverket och planeringschef på Högskolan i Jönköping.

– Johannes Hylander har en gedigen praktisk erfarenhet inom opinionsbildning. Han är en av Sveriges skickligaste lobbyister på utbildningsområdet, säger Patrik Westander, vd på Westander.

Westander är en av Sveriges snabbast växande pr-byråer. Byrån har för närvarande 25 anställda och cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander utsågs nyligen, för andra året i rad, till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé. Under 2006 utsågs Westander också till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer.