Westanders 20 bästa debattartikeltips

Westanders 20 bästa debattartikeltips Pr-byrån Westander Publicitet & Påverkan utökar rådgivningen på sin hemsida, www.westander.se, med 20 praktiska tips om hur man skriver en bra debattartikel. - Vi vill sprida kunskapen om hur man får en debattartikel publicerad. Det är inte så svårt som många tror att komma till tals i debatten, säger Henrik Westander. Henrik Westander har av SVT:s Mediemagasinet utsetts till "Svensk mästare i DN Debatt" med 28 publicerade artiklar i eget namn. Patrik Westander har med tiotalet debattartiklar etablerat pr-byrån Westander som en "part" inom pr-branschen och lobbying. - Debattsidorna är inte reserverade för de professionella debattörerna. Debattartikeln är tvärtom en naturlig plattform för varje företag eller organisation som vill vara en aktiv samhällsaktör, säger Patrik Westander. Ett av de 20 tipsen: "Utnyttja dagsaktualitet och börja gärna debattartikeln med 'Idag...'. Artikeln kan exempelvis knyta an till en utredning som presenteras, en riksdagsdebatt eller en årsdag." För mer information, kontakta: Patrik Westander, vd, på 08-464 96 51, 073-687 82 55 eller patrik@westander.se Henrik Westander, styrelseordförande, på +45 59 20 73 73, 070-966 24 47 eller henrik@westander.se För mer information om Westander Publicitet & Påverkan, se www.westander.se Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westanders arbete ska kännetecknas av engagemang och öppenhet. Vi åtar oss enbart uppdrag som vi själva sympatiserar med. Det säkerställer vår arbetsglädje och garanterar kundnyttan. Vi respekterar den öppna demokratiska processen och berättar alltid vem som är vår uppdragsgivare för dem vi vill påverka. Alla våra pågående lobbyinguppdrag redovisas på vår hemsida. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00280/wkr0002.pdf