Westanders pr-handbok 2009 i rekordupplaga

I dag delas cirka 7 000 exemplar av Westanders pr-handbok 2009 ut med posten. Bland mottagarna finns redaktioner, frivilligorganisationer, företag, politiker och allmänhet. Nytt för årets rekordstora upplaga på totalt 20 000 exemplar är bland annat ”10 tips om att påverka de rödgröna”.

– Det är viktigt att medierna hjälper så många som möjligt att få tillgång till pr-branschens kunskap om nyhetsvärdering och de politiska processerna. Långt ifrån alla har råd att anlita en pr-byrå, säger Nina Halling, projektledare för Westanders pr-handbok 2009.

Westanders pr-handbok är en praktiskt orienterad handledning i pr, med totalt 245 tips om hur man lyckas med medierelationer och lobbying. Handboken är gratis för alla, och tipsen handlar om allt från hur man skriver pressmeddelanden och debattartiklar till hur man gör för att lyckas i tv:s morgonsoffor. Nytt för årets upplaga är avsnitten ”10 tips för att lyckas i Almedalen” och ”10 tips om att påverka de rödgröna”.

– Problemet med lobbying är alla de som inte lobbar. Det är i själva verket enkelt att lobba och viktigt för demokratin att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westanders pr-handbok är ett bidrag till att göra lobbyingknepen tillgängliga för alla, säger pr-byråns vd Patrik Westander.

Årets upplaga är den sjätte i ordningen och har tryckts i rekordupplagan 20 000 exemplar. Totalt har hittills 73 000 pr-handböcker tryckts.

Beställ enstaka exemplar av Westanders pr-handbok 2009 kostnadsfritt via pr-handboken@westander.se, eller ladda ner pr-handboken på www.westander.se.

För mer information, kontakta:
Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Westander söker lobbyister/pr-konsulter. Läs mer på www.westander.se