Western Union lanserar onlinetjänst för företagsbetalningar i Sverige

Report this content

Nu blir det lättare för företag att konkurrera globalt via Western Union Business Solutions.

The Western Union Company, ett ledande företag inom globala betalningstjänster, lanserar i dag en ny tjänst för onlinebetalningar för svenska företagskunder.

Med Western Union Business Solutions onlinetjänst kan kunderna skicka och hantera internationella betalningar dygnet runt, alla dagar i veckan från sina datorer. Företagen kan göra betalningar i över 140 valutor, se växelkurser och avgifter i realtid samt få tillgång till chattsupport. Med hjälp av den här plattformen kan företagen också låsa växelkursen så att mottagaren får just det förväntade beloppet.

– Det tempo och fokus som krävs för att hänga med på en global marknad innebär en stor utmaning för dagens företag. Små och medelstora företag i Sverige kommer att uppskatta hastigheten, noggrannheten och pålitligheten hos vår betalningsplattform, säger Raj Agrawal, President, Western Union Business Solutions.

Onlinetjänsten kommer också att införas i Österrike, Belgien och Nederländerna. I och med expansionen kommer Western Union Business Solutions plattform finnas tillgänglig i nio europeiska länder, då den redan finns i Frankrike, Tyskland, Italien, Irland och Storbritannien.

Med Western Union Business Solutions kan företag i alla storlekar skicka och ta emot internationella betalningar och hantera utländsk valuta, och skapa unika lösningar som är anpassade efter företagets behov. Företagen understöds av ett nätverk av kontor, strategiska banksamarbeten och ett globalt clearingnätverk. Western Union köpte nyligen upp Travelex Global Business Payments och är en ledande leverantör av internationella betalningar och bedriver Business Solutions-tjänsterna via lokala, licensierade filialer i 25 länder.

Läs mer här:

För mer information kontakta:

Sara Ullmark, Geelmuyden.Kiese, ser@geelmuyden-kiese.se

Om Western Union

The Western Union Company är ett ledande företag inom globala betalningstjänster. Tillsammans med betalningstjänsterna Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil och Western Union Business Solutions erbjuder Western Union kunder och företag snabba, pålitliga och bekväma sätt att skicka och ta emot pengar, göra betalningar och köpa betalningsordrar. Från och med 31 december 2011 erbjuds Western Unions, Vigos och Orlandi Valutas tjänster genom ett gemensamt nätverk på ungefär 485 000 kontor i 200 länder och områden. 2011 genomförde The Western Union Company 226 miljoner överföringar mellan konsumenter i hela världen med totalt 81 miljoner dollar i kapitalbelopp samt 425 miljoner företagsbetalningar. Se mer på www.westernunion.com.