Mall of Scandinavia fylls med 400 000 LEGO bitar

Report this content

Från den 29 april till den 7 maj intar LEGO Tour åter igen Mall of Scandinavia med över 400 000 LEGO bitar. Barnfamiljer och LEGO entusiaster välkomnas till flera tematiserade stationer för att skapa, bygga och leka under en veckas tid.

Efter förra årets succéartade event som välkomnade över 14 000 barn, samarbetar Mall of Scandinavia ännu en gång med LEGO för att organisera LEGO Tour 2017. Med ett redan stort utbud av butiker och restauranger anpassade till barn och barnfamiljer så förvandlas nu hela Mall of Scandinavia till ett LEGO fantasiland. Sveriges första LEGO butik flyttar ut i gångarna och på de allmänna ytorna i centrum.

- Det är fantastiskt roligt att kunna organisera detta event igen i samarbete med LEGO, säger Louise Bergqvist, centrumchef i Mall of Scandinavia. Vi kommer alla vara ute i centrumet för att skapa olika kreationer, från nya Star Wars världar till Batmans senaste hjälpmedel.

Ett antal stora LEGO statyer och fem olika tematiserade lekstationer kommer att byggas upp i centrum och finnas kvar under eventets gång: LEGO City, LEGO Friends, och LEGO Starwars kommer att vara på fontänen, LEGO Batman utanför Zara Home och LEGO Duplo utanför ICA & Hemköp.

För mer information, vänligen kontakta:
Louise Bergqvist, Centrumchef, Unibail-Rodamco
+46 (0)76 636 76 01, louise.bergqvist@unibail-rodamco.com

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco
+46 (0)76 525 56 06, amelie.argenti@unibail-rodamco.com

Om Mall of Scandinavia
Mall of Scandinavia är beläget i Arenastaden i Solna, intill Solna station och Friends Arena, endast sju minuter från Stockholm city. Centrumet invigdes den 12 november 2015 och erbjuder en unik kombination av internationella och exklusiva varumärken, matupplevelser och underhållning.  Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på 101,048 m2.  The Designer Gallery™ presenterar exklusiva varumärken, mode- och livsstilsbutiker samt ett urval av pop-ups. Dining Plaza samlar över 20 restauranger i vad som är Stockholm största restaurangområde.
I Mall of Scandinavia finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat nyheten Click & Services, en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Här kan kunden hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan. Mall of Scandinavia är enkelt att nå med kollektivtrafik och har hela 3,700 parkeringsplatser.  Mall of Scandinavia är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen.

Mall of Scandinavia ägs av Unibail-Rodamco. För mer information, vänligen besök www.mallofscandinavia.se.

*Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.

Taggar: