Världens största sportkedja, Decathlon, öppnar ny flaggskeppsbutik i Westfield Mall of Scandinavia

Fredagen den 21 februari öppnar världens ledande sportkedja, Decathlon, sin nya flaggskeppsbutik i Westfield Mall of Scandinavia. Decathlon erbjuder över 40 000 artiklar inom fler än 80 olika sporter och genom sitt unika sortiment ska sportkedjan bredda det redan attraktiva kunderbjudandet i ett av Skandinaviens största och mest besökta köpcentrum.

Den franska sportkedjan Decathlon öppnar sin nya flaggskeppsbutik i Westfield Mall of Scandinavia. Decathlon har under sin relativt korta tid på den svenska sportscenen hunnit bli en uppskattad aktör inom av sport-och livsstilsartiklar och storsatsar därför nu vidare på landets fjärde butik. Genom butiksöppningen i Westfield Mall of Scandinavia vill köpcentrumet fortsätta optimera sitt breda butiksutbud ytterligare.

”Sport och livsstil är en viktig och prioriterad del i Westfield Mall of Scandinavias butiksmix och vi kan se att efterfrågan av den här typen av varumärken ständigt ökar bland våra besökare. Genom öppningen av Decathlons nya flaggskeppsbutik vill vi optimera vårt kunderbjudande, stärka vår internationella karaktär och attrahera ännu fler besökare.” säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director för Unibail-Rodamco-Westfield Nordic.

För att fira Decathlon-öppningen arrangeras olika aktiviteter i Westfield Mall of Scandinavia, med start den 17 februari. Bland annat kommer centrumets besökare kunna ta del av en rad attraktiva öppningserbjudanden, tävlingar och spännande överraskningar.

"Redan den 17 februari riggar Decathlon upp en inspirerande evenemangsyta vid stora fontänen i Westfield Mall of Scandinavia. På plats visar vi upp årets nya cykelmodeller samt tältsortiment för camping och vandring. Dessutom kan besökare prova på olika VR-upplevelser medan de yngre kan testa på klättring. Evenemangsytan blir med andra ord ett självklart stopp för hela familjen!”säger Amir Golkar, etableringschef Decathlon.

För mer information vänligen besök: https://se.westfield.com/mallofscandinavia

För mer information vänligen kontakta:
Amanda Larsson, Communication Manager Nordics
Telefon: 0703 – 95 71 88
E-mail: amanda.larsson@urw.com

Snabbfakta

Citat

Lars-Åke Tollemark, Managing Director för Unibail-Rodamco-Westfield Nordic.
Amir Golkar, etableringschef Decathlon.