Westfield Mall of Scandinavia firade storartad invigning med en exklusiv livespelning med Rita Ora

Rita Ora uppträdde ikväll framför tusentals fans på ett musikevent i samband med Westfield Mall of Scandinavias nypremiär. Världsstjärnan var i Sverige speciellt för att medverka vid lanseringen av varumärket Westfield på den svenska marknaden som ägde rum under lördagen.

Det var det tionde och sista i raden av event som genomförts under september med anledning av introduktionen av det enda globala varumärket för shopping destinationer, Westfield, i Sverige, Frankrike, Polen och Tjeckien.

Rita Ora framförde flera av hennes mest populära hits inklusive Hot Right Now, For You, och Let Me Love You och var mycket nöjd efter sitt uppträdande:

–  Fantastiskt härlig kväll och så roligt att få uppträda här på Westfield Mall of Scandinavia. Det är alltid lika kul att se människor komma samman och njuta utav sådana här event på coola ställen, sade Rita Ora.

Westfield Mall of Scandinavia är ett av Unibail-Rodamco-Westfields främsta centrum i Sverige. Köpcentrumet kommer att behålla sin starka lokala identitet samtidigt som det ska präglas av Westfields ikoniska event, upplevelser, tjänster och samarbeten med internationella varumärken. Kvällens framträdande av Rita Ora är ett exempel på hur Westfield skapar underhållande evenemang utöver det vanliga.

–  Vi är väldigt stolta över att kunna ta del av Westfields varumärke och starka position i branschen. Kvällens uppträdande var bara det första av många storslagna upplevelser och vår ambition är att fortsätta engagera för att attrahera besökare, sade Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

Nya tjänster för att ge besökare den bästa möjliga upplevelsen kommer att introduceras i alla köpcentrum. Lojalitetsprogrammet, med erbjudanden, nyheter och event kommer att ha namnet Westfield Club och kommer att uppgraderas med nyheter under 2019/2020.

Rebecca Wenngren, Hill+Knowlton Strategies
rebecca.wenngren@hkstrategies.com
+46 (0)708 93 50 08

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield eller Westfield Mall of Scandinavia,
vänligen kontakta:

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield

amelie.argenti@urw.com, +46 (0)76 525 56 06

Taggar:

Om oss

Om Westfield Mall of Scandinavia Westfield Mall of Scandinavia är beläget i Arenastaden i Solna, intill Solna station och Friends Arena, endast sju minuter från Stockholm city. Centrumet invigdes den 12 november 2015 och erbjuder en unik kombination av internationella och exklusiva varumärken, matupplevelser och underhållning. Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på.ca 100 000m2 The Designer Gallery™ presenterar exklusiva varumärken, mode- och livsstilsbutiker samt ett urval av pop-ups. Dining Plaza samlar över 20 restauranger i vad som är Stockholm största restaurangområde. I Westfield Mall of Scandinavia finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat nyheten Click & Services, en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Här kan kunden hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan. Westfield Mall of Scandinavia är enkelt att nå med kollektivtrafik och har hela 3,700 parkeringsplatser. Westfield Mall of Scandinavia är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen. Westfield Mall of Scandinavia ägs av Unibail-Rodamco-Westfield. För mer information, vänligen besök www.mallofscandinavia.se. *Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.

Snabbfakta

Citat

Fantastiskt härlig kväll och så roligt att få uppträda här på Westfield Mall of Scandinavia. Det är alltid lika kul att se människor komma samman och njuta utav sådana här event på coola ställen.
Rita Ora
Vi är väldigt stolta över att kunna ta del av Westfields varumärke och starka position i branschen. Kvällens uppträdande var bara det första av många storslagna upplevelser och vår ambition är att fortsätta engagera för att attrahera besökare.
Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield