Diskmaskiner med sinne för resurssnål rengöring

Whirlpool presenterar en ny serie diskmaskiner, 6TH SENSE PowerClean, som kombinerar modern teknologi och jetstrålar med elegant design och effektivt resursutnyttjande. En kraftfull kombination.

Förr var våra kök små och undangömda – idag är köket hemmets viktigaste samlingsplats där vi umgås med familj, släkt och vänner till både vardag och fest. Detta har gjort att vitvarorna i köket har gått från att vara enbart praktiska maskiner till viktiga inredningselement som speglar vår personliga stil.

– Design blir allt viktigare för kunden samtidigt som det ställs stora krav på att maskinerna hela tiden utvecklas funktionellt med energisnåla och flexibla diskprogram. Det är både tidskrävande och tråkigt att diska inbrända ugnsformar för hand. Att kombinera funktionalitet med design och energisnåla program är något som vi lägger stor vikt vid när vi utvecklar nya produkter, säger Maria Ståhl, Commercial Manager för Sverige på Whirlpool Nordic.

Whirlpools PowerClean™-teknik tar bort den tuffaste smutsen från ugnsformar och kastruller utan fördiskning, blötläggning eller skrubbning. Tekniken innebär att riktade jetstrålar sprutar både vertikalt och horisontellt, samtidigt som 6TH SENSE sensorteknik känner av hur smutsig disken är och anpassar vattentrycket efter behov, utan att mer vatten används under diskcykeln.

En annan stor fördel är att PowerClean™ frigör extra plats i diskutrymmet då stora, otympliga kastruller och formar placeras vertikalt längst bak i underkorgen. Denna smarta funktionsdesign skapar plats för upp till 10 extra tallrikar.

I en hårt konkurrensutsatt marknad är det viktigt att skapa funktionella vitvaror med en väl genomtänkt design. Det har Whirlpool tagit fasta på och utvecklat 6TH SENSE PowerClean™ diskmaskiner som ger ett skinande rent resultat, har en tilltalande design och diskar energisnålt. De är svaret på konsumenternas behov: en diskmaskin med modern teknik som gör livet lite enklare och som med sin rena estetik passar in i ett modernt kök.

Diskmaskinerna i den nya serien finns i energiklass A+ och A++ och är skonsamma både mot miljön och din plånbok. Den intelligenta 6TH SENSE-teknologin kontrollerar diskförloppet och optimerar resursförbrukningen efter hur smutsig disken är, vilket sparar upp till 50 procent energi, vatten och tid[1].

Prisexempel:
6TH SENSE
PowerClean™ diskmaskiner finns i flera versioner, både för placering under köksbänken samt modeller för helintegrering med snickerilucka. Rekommenderat pris i butik: från 6490 SEK.

För mer information eller pressbilder, var vänlig besök Whirlpools pressrum eller kontakta:

Maria Ståhl, Whirlpool Sverige, +46 8 685 05 19, e-post maria_stahl@whirlpool.com

Charlotte Holmbergh Jacobsson, Geelmuyden.Kiese, +46 709 89 05 18, e-post chj@geelmuyden-kiese.se

Whirlpoolkoncernen är världsledande inom tillverkning och marknadsföring av större hushållsmaskiner med en omsättning på $19 miljarder (2011), 68 000 anställda och 66 tillverknings- och forskningscenter runt om i världen. Företaget marknadsför Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht och andra stora varumärken i nästan alla världens länder. Mer information om företaget hittar du på http://www.whirlpoolcorp.com.

Med ungefär 11 500 anställda, närvaro i 30 europeiska länder och tillverkning i sju länder är Whirlpool EMEA ett helägt dotterbolag till Whirlpoolkoncernen. Koncernen är världsledande inom tillverkning och marknadsföring av större hushållsmaskiner med en omsättning på $19 miljarder (2011), 68 000 anställda och 66 tillverknings- och forskningcenter runt om i världen. Företaget marknadsför Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht och andra stora varumärken i nästan alla världens länder. Whirlpools europeiska huvudkontor ligger i Comerio (VA), Italien. För mer information om företaget, besök hemsidan www.whirlpoolcorp.com

[1] Jämförelse mellan lägsta och högsta förbrukning vid 6TH SENSE program.