Med prisbelönad ugn och inbyggd design stiger Whirlpool in i framtidens köksmiljö

Whirlpools serie Glamour förmedlar lyx med förstklassig prestanda, högsta kvalité och optimal användarvänlighet. Med sitt stilistiska formspråk och innovativa egenskaper är Glamour en modern serie – inte bara idag utan många år framöver.

– Allt fler väljer exklusiva vitvaror som inte bara ska matcha med själva köksinredningen, helst ska de också framhäva det övriga hemmets stil och färgskala. Produkterna i vår nya Glamour-serie möter detta behov. De smälter lätt in i en modern heminredning, samtidigt som de blir en läcker möbel i sig, säger Maria Ståhl, Commercial Manager för Sverige på Whirlpool Nordic.

iF Product Design Award 2011

Vitvaror i metallictoner har blivit en succé världen över. Whirlpools nya Glamour Bronze Line följer denna trend och erbjuder produkter i en sofistikerad bronsfärg som uppskattas mycket av så väl designers som konsumenter. Färgen är tidlös och passar perfekt i ett modernt kök med rena ytor i ljusa eller mörka färgnyanser.

Tidigare i år belönades Glamour Bronze Line (ugn och Side-by-Side kylfrys) med det internationella designpriset iF Product Design Award 2011.

– Inbyggda vitvaror blir allt populärare i samma takt som människor väljer moderna och sofistikerade kök. Däremot vill ingen gå miste om funktionen. Med Whirlpools Glamour-ugn behöver du inte kompromissa och du kan njuta av avancerad matlagning i fantastisk design, säger Maria Ståhl.

Intelligent teknik

Tack vare Whirlpools 6th SENSE sensorteknik skapar Glamour Side-by-Side kylfrys ideala förhållanden som gör att maten håller sig fräsch längre med bättre kvalité. Dessutom är denna kylfrys bland de mest energieffektiva på marknaden, i energiklass A+. Både miljön och plånboken tackar dig.

Även Glamour-ugnen är utrustad med 6th SENSE teknik som känner av och anpassar tillagningen för att leverera perfekta resultat. Dessutom har ugnen ett extra stort ugnsutrymme och Cook3-funktion som möjliggör matlagning med tre plåtar samtidigt.

Med Glamour Line minimalistiska design och avancerade teknik tar Whirlpool ett stilsäkert steg in i framtidens köksmiljö.

För bilder vänligen besök Whirlpools pressrum eller kontakta Amanda Florin.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Maria Ståhl,  Whirlpool Sverige, tlf +46 685 05 19, e-post maria_stahl@whirlpool.com

Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, +46 708641974, e-post afl@geelmuyden-kiese.se

Om Whirlpool
Whirlpoolkoncernen är världsledande inom tillverkning och marknadsföring av större hushållsmaskiner med en omsättning på $18,4 miljarder (2010), 71 000 anställda och 67 tillverknings- och forskningscenter runt om i världen. Företaget marknadsför Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht och andra stora varumärken i nästan alla världens länder.

Med ungefär 12 000 anställda, närvaro i 30 europeiska länder och tillverkning i sju länder är Whirlpool EMEA ett helägt dotterbolag till Whirlpoolkoncernen. Whirlpools europeiska huvudkontor ligger i Comerio (VA), Italien. För mer information om företaget, besök hemsidan www.whirlpoolcorp.com.