Whirlpool lanserar sajt för barnfamiljer

Som experter på produkter i köket tar Whirlpool nu ytterligare ett kliv in i hemmets hjärta. Nu lanseras sajten Vardagsakuten (www.vardagsakuten.se) som vill inspirera barnfamiljer att laga god och nyttig vardagsmat, som dessutom är snabblagad.

För de flesta barnfamiljer är det svårt att få vardagen att gå ihop då mycket ska hinnas med mellan hämtning och läggdags. Istället för mat lagad från grunden blir det ofta halv- eller helfabrikat för att hinna med aktiviteter och läxläsning. Det går dock att laga god och nyttig mat snabbt och det är just det Vardagsakuten vill uppmuntra till.

– Med den här sajten vill vi visa föräldrar att man med ganska enkla knep kan laga mat från grunden och ge sina barn näringsrik mat, utan att det tar lång tid. Många tror att det tar minst en timme att laga god och nyttig mat, vilket inte stämmer. Vi har skapat Vardagsakuten för att dela med oss av våra snabblagde rätter, mellanmål och efterrätter, säger Maria Ståhl, Commercial Manager för Sverige på Whirlpool Nordic.

På sajten kan man ta del av snabblagade recept och praktiska tips på hur man snabbar på matlagningen, lagar bra mat på rester och får barnen att äta mer varierat. Recepten är en kombination av Whirlpools egna recept samt recept framtagna av välkände kocken Mattias Larsson, även känd som Fredagskocken® i Mix Megapol.

– Bra mat med bra råvaror ger betydligt bättre energi än snabbmat som ofta innehåller mindre näring och onödiga tillsatser. Jag och Whirlpool hoppas att den här sajten kan bidra till att barnfamiljer lagar mer mat från grunden och ändå hinner med alla måsten och vardagsbestyr, säger Mattias Larsson.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Maria Ståhl, Whirlpool Sverige: Tel +46 685 05 19, e-post maria_stahl@whirlpool.com
Camilla Träff, Geelmuyden.Kiese: Tel +46 768 99 10, e-post ctr@geelmuyden-kiese.se

Whirlpoolkoncernen är världsledande inom tillverkning och marknadsföring av större hushållsmaskiner med en omsättning på $19 miljarder (2011), 71 000 anställda och 67 tillverknings- och forskningscenter runt om i världen. Företaget marknadsför Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht och andra stora varumärken i nästan alla världens länder. Mer information om företaget hittar du på http://www.whirlpoolcorp.com.

Citat

Maria Ståhl, Commercial Manager för Sverige på Whirlpool Nordic