Marco Marangoni - ny vd för DS Plattformen

En konsekvens av det omvända förvärvet av Whitepearl Holdings Limited som DS Plattformens årstämma beslutade om, är att Marco Marangoni tar över vd-posten på DS Plattformen från Bo Lindén.

Att vd-bytet skulle äga rum i samband med det omvända förvärvet av Whitepearl Holdings Limited, kommunicerades i ett tidigare pressmeddelande från den 21 december 2022. Bytet sker för att spegla förändringarna i bolagets verksamhet som följer av förvärvet.

Marco Marangoni är vd i White Pearl Technology Group sedan 2020 och har över trettio års erfarenhet från ledande befattningar i flera multinationella IT-företag i Europa, Sydamerika, Afrika och Mellanöstern. Han har en administrativ och kommersiell teknisk examen från Milano, ITC.

Mer information om förvärvet finns att läsa i kommunikén från årsstämman den 11 april 2023.

För ytterligare information kontakta:

Marco Marangoni, CEO, White Pearl Technology Group

E-post: ir@whitepearltech.com

Telefon: +598 93 370 044

DS Plattformen AB är ett svenskt publikt aktiebolag, som historiskt investerat i mindre listade bolag för att därigenom skapa såväl kortsiktig som långsiktig hög och stabil avkastning till sina aktieägare via utdelningar. Bolagets verksamhet kommer dock att ändras i enlighet med vad årsstämman beslutat om.