Utdelning av aktier i Nexar Group

Den extra bolagsstämman den 30 januari 2019 beslutade om utdelning av aktier i Nexar Group AB, samt bemyndigade styrelsen att sätta avstämningsdag för denna utdelning. Styrelsen för Dividend Sweden har idag beslutat att avstämningsdagen för utdelningen skall vara den 6 mars 2019.

Den extra bolagsstämman beslutade den 30 januari 2019 om vinstutdelning av ca 5 miljoner aktier i Nexar Group AB i enlighet med styrelsens förslag. Utdelningen innebär att aktieägarna är berättigade att erhålla 1 aktie i Nexar för varje 6 aktier i Dividend (avser aktieslag A och B) som de innehar på avstämningsdagen. Avrundning ska ske nedåt. Stämman bemyndigade styrelsen att sätta avstämningsdag för utdelningen.

I enlighet med detta bemyndigande har styrelsen beslutat att avstämningsdagen för utdelningen av aktier i Nexar skall vara den 6 mars 2019. Det innebär att sista dag för handel inklusive rätten till utdelning av aktier i Nexar är den 4 mars 2019. Den 5 mars 2019 handlas Dividends aktie utan rätt till utdelning av aktier i Nexar.

Bo Lindén, VD, info@dividendsweden.se, 0738-320022

Dividend Sweden
Dividend Sweden AB (publ) är ett svenskt publikt aktiebolag, som investerar i kortfristiga finansieringslösningar till mindre listade bolag för att därigenom skapa såväl kortsiktig som långsiktig hög och stabil avkastning till sina aktieägare via utdelningar.