Utdelning av aktier i Transfer Jobb

Årsstämman den 24 april 2018 beslutade om utdelning av aktier i Transfer Jobb AB, samt bemyndigade styrelsen att sätta avstämningsdag för denna utdelning. Styrelsen för Dividend Sweden har idag beslutat att avstämningsdagen för utdelningen skall vara den 6 november 2018.

Den ordinarie bolagstämman beslutade den 24 april 2018 om vinstutdelning av ca 1 800 000 aktier i Transfer Jobb AB i enlighet med styrelsens förslag. Utdelningen innebär att aktieägarna är berättigade att erhålla 1 aktie i Transfer för varje 6 Dividend aktier (avser aktieslag A och B) som de innehar på avstämningsdagen. Avrundning ska ske nedåt. Stämman bemyndigade styrelsen att sätta avstämningsdag för utdelningen.

I enlighet med detta bemyndigande har styrelsen beslutat att avstämningsdagen för utdelningen av aktier i Transfer Jobb skall vara den 6 november 2018. Det innebär att sista dag för handel inklusive rätten till utdelning av aktier i Transfer är den 2 november 2018. Den 5 november 2018 handlas Dividends aktie utan rätt till utdelning av aktier i Transfer.

Bo Lindén, VD, bo.linden@dividendsweden.se, 0738-32 00 22

Dividend Sweden

Dividend Sweden AB (publ) är ett svenskt publikt aktiebolag, som investerar i kortfristiga finansieringslösningar till mindre listade bolag för att därigenom skapa såväl kortsiktig som långsiktig hög och stabil avkastning till sina aktieägare via utdelningar.