Whitelines Link gör licensaffär med tyska Leuchtturm1917

Report this content

Det anrika skrivmaterialföretaget Leuchtturm1917 inkluderar Whitelines Link i sitt sortiment. Två varumärken som i estetisk och innovativ förening, i mötet mellan pappret och mobilen, ökar friheten att vara kreativ. Där du är. Framtiden finns i fusionen analogt och digitalt.

Att bejaka kreativiteten. Det är innovationsföretaget Whitelines mission och motivation. Den ursprungliga idén om hur vita linjer frigör ögat och tanken har framgångsrikt utvecklats till Whitelines Link. Ett verktyg som ytterligare befriar kreativiteten. Och som därför fångat intresset hos anrika Leuchtturm1917. Premiumvarumärket införlivar nu Whitelines Link i sitt estetiska Notebook– sortiment. När pappret och en smart mobil kommunicerar med varandra, kan skisser och anteckningar enkelt delas med andra eller arkiveras. Människor kommer alltmer att förvänta sig en teknologi som gynnar skapandefrihet i stunden. Där du är, när du behöver. Framtiden finns i fusionen analogt och digitalt. Leuchtturm1917 och Whitelines möter den framtiden tillsammans.

Johanna Ragnartz, VD
”Vi är stola och glada över att ett etablerat varumärke som Leuchtturm1917 valt att inkludera Whitelines Link i sitt Notebook- sortiment. Licensförsäljning en viktig kanal för oss. Vi vill också gärna se det här samarbetet som en första bekräftelse på att fusionen analogt och digitalt är intressant för marknaden. Whitelines Link är nu tillgängligt för många kommunikativa ytor – whiteboards, block, ppt, notisar, i professionella och privata sammanhang. Vi är förväntansfulla inför framtiden.”

Olof Hansson, Grundare och innovatör
“Whitelines ser idéer och uppfinningsrikedom som viktiga. Vår mission är att stötta människor i deras kreativitet och nyskapande. Vi ser en framtid där alla har frihet att skapa där de är och har behov av det. Där ingen behöver vara ’låst’ vid ett keyboard. Med Whitelines Link kan alla samla och dela med sig av skisser och texter, enkelt och tillgängligt. Vi ser det här som början på ett nytt sätt att arbeta och leka, ett nytt beteende som tar form.”

Boilerplate
Whitelines is a Swedish premium brand that, since the start in 2006, offers writing papers with white lines under the slogan ”Dark lines distract, white lines don't”. In 2012 Whitelines makes a big step when launching Whitelines Link. A free smart phone app for surprisingly easy scanning of physical notes to the digital world of sharing and saving. Whitelines now evolves into a innovation company, providing seamless creativity tools in a self-imposed mission to enhance global creativity with 1% into "A world where ideas are expressed and shared".

www.Whitelines.se/link
www.whitelines.se/link/creative-shortcuts