Har anställt kreativ chef inför den globala lanseringen av Cricket Manager Pro

den 18 februari 2022 kl. 08:30

Wicket Gaming AB (publ) har anställt Philip Cederman som ny Kreativ Chef. Philip Cederman är särskilt handplockad inför den stundande globala lanseringen av Cricket Manager Pro.

Philip kommer närmast från Mud Studios där han arbetat senaste 4 åren som Teknisk Chef och Gruppchef samt Retouch Artist. Han har över 10 års erfarenhet inom IT-tekniska roller samt grafisk design och ledarskap.

På Wicket Gaming kommer Philip bland annat att jobba med att höja den grafiska profilen för Wicket Gaming och bolagets produkter, vilket innefattar grafisk speldesign men även hemsidedesign. Han tillträdde sin tjänst i mitten av februari 2022.

Eric de Basso, VD för Wicket Gaming, kommenterar:

”Jag är mycket glad över att ha kunnat attrahera Phillip som ny Kreativ Chef för Wicket Gaming. Han har helt rätt erfarenhet och vi bedömer att han kommer att bli en värdefull nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa och den stundande globala lanseringen av Cricket Manager.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com

Om Wicket Gaming

Wicket Gaming är ett svenskt spelutvecklingsbolag som grundades 2015. Bolagets affärsidé bygger på att utveckla och distribuera så kallade free-to-play-spel inom sportgenren baserade på egenägda varumärken. Sedan start har Bolaget arbetat med att utveckla sin första titel, Cricket Manager, som är ett managerspel inom cricket för mobila enheter som går ut på att skapa och äga sin egen cricketklubb och tävla mot andra spelare runtom i världen. Målet är att skapa ett av världens mest populära cricketmanagerspel för mobila enheter och att använda en teknisk plattform för att bredda spelportföljen till att innefatta andra sportmanagerspel.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.