Dentware deltar i olika events i Stockholm och Göteborg

Dentware kommer att medverka i Aktiespararnas Aktiedagar den 7/5 i Stockholm och den 21/5 i Göteborg samt Småbolagsdagen den 8/6 i Stockholm. Målsättningen är enligt Per Dybwad, bolagets VD, att hålla en fortlöpande dialog med potentiella kunder, aktieägare och andra intressenter. ”Vi jobbar nära marknaden” enligt Dybwad. Ambitionen är också att fortlöpande uppdatera marknaden med nyheter både avseende nya marknader samt nya framtagna produkter.

Dentware är ett företag som blivit erkända för sin innovativa teknik, sin anpassningsförmåga och lyhördhet för sina kunders krav och det genererar i sin tur ökad tillväxt på marknaderna. Bolaget är inne i en starkt expansiv fas just nu.

Per Dybwad

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per Dybwad, VD, Dentware Scandinavia AB
E-post:
per.dybwad@dentware.se

Dentware Scandinavia AB’s verksamhet är inriktad på det dentalprotetiska området, vilket innebär framställning av individanpassade kronor jämte tand- eller implantatstödda broar och överkonstruktioner. Marknaden för dessa produkter är mycket stor. Sålunda bedömer Bolaget att det opereras in cirka 12 miljoner tandimplantat varje år globalt sett. Samtliga dessa implantat behöver någon form av individuella överkonstruktioner, dvs kronor eller broar.

Taggar: