• Wiema/

Dentware förstärker sina positioner i Norge och namnger distributören i Frankrike

Dentware satsar med fullt engagemang på en starkare närvaro på den norska marknaden och har i dagarna undertecknat ett icke-exklusivt agentavtal med Novus Dental i Oslo.

”Avtalet innebär att vi utökar våra positioner i Norge och med den erfarenhet och kompetens som Novus tillför oss, ser vi väldigt positivt på den framtida försäljningsökningen där” säger Per Dybwad, VD på Dentware Scandinavia AB.

Samtidigt namnger Dentware bolaget BioSmile som den nya distributören i Frankrike. BioSmile är det franska dotterbolaget till svenska Brånemark Integration AB. Brånemark Integration bildades av ”the father of osseointegration” – Professor P-I Brånemark och hans son Dr. Rikard Brånemark under 2001. BioSmile är fokuserat på försäljning och service till dentalmarknaden i Frankrike och har byggt upp en ledande position med ett antal smarta och intelligenta protetiska lösningar med hög kvalité. Bolaget uppvisar en hög tillväxt och har i dag tusentals kunder (tandläkare, kirurger och tandtekniska laboratorier) och en ledande position på marknaden.

”Broar från Dentware gör att Brånemark Integration kan leverera kompletta lösningar och bli en ”one-stop-shop” för våra BioSmile kunder i Frankrike” enligt Mikael Escobar, VD på Brånemark Integration AB.

”Samarbetet med BioSmile i Frankrike är ett viktigt steg för oss, och öppnar upp för spännande samarbetsmöjligheter med Brånemark Integration också”, uttalar Dentwares VD Per Dybwad.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Per Dybwad, VD, Dentware Scandinavia AB

E-post: per.dybwad@dentware.se

Kort om Dentware Scandinavia AB (publ)

Dentware Scandinavia AB’s verksamhet är inriktad på det dentalprotetiska området, vilket innebär framställning av individanpassade kronor jämte tand- eller implantatstödda broar och överkonstruktioner. Marknaden för dessa produkter är mycket stor. Sålunda bedömer Bolaget att det opereras in cirka 12 miljoner tandimplantat varje år globalt sett. Samtliga dessa implantat behöver någon form av individuella överkonstruktioner, dvs kronor eller broar.