Kommuniké från extra bolagsstämma i Dentware Scandinavia Aktiebolag

Den 28 juli 2015 hölls bolagsstämma i Dentware Scandinavia Aktiebolag. Vid stämman fattades bl. a. följande beslut.

Styrelse och arvoden
Bolagsstämman beslutade om nyval av styrelseledamöterna Christophe Hocquet, Dr. Thierry Caro och Per H. Dybwad. Stefan Jacobsson omvaldes som styrelsens ordförande.
Bolagsstämman beslutade att inget styrelsearvode ska utgå.

Stämman gav även ett bemyndigande till styrelsen att fram till nästa årsstämma kunna göra en nyemission om maximalt 9 869 750 aktier som ska betalas antingen med kontanta medel eller genom kvittning av skuld.

Göteborg den 29 juli 2015
Dentware Scandinavia AB

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per Dybwad, VD, Dentware Scandinavia AB
E-post: per.dybwad@dentware.se

Det innovativa bolaget Dentware Scandinavia AB – bildat i Kristianstad 2011 – framställer kostnadseffektiva, individanpassade tand- och implantatburna kron- och brokonstruktioner i titan och koboltkrom med hjälp av avancerad, delvis unik, 3D-skrivarteknologi. Dentwares försäljning är idag inriktad mot det dentalprotetiska området. Bolagets största marknader är Sverige, Norge samt Frankrike. Dentware är inne i en mycket expansiv fas och nya marknader förhandlas i dagsläget.