Nyemissionen registrerat - Sista dag för handel med BTA

Dentware genomförde under mars månad en företrädesemission som blev tecknad till 625 procent och tillförde bolaget 5,1 miljoner i kontanta medel och reducerade en skuld till huvudägaren genom kvittning på ytterligare drygt 0,9 miljoner kronor. Med anledning av att aktierna nu är registrerade hos Bolagsverket kommer handel i BTA (betalade tecknade aktier) att upphöra och utfärdade BTA kommer att ersättas med aktier.

Efter företrädesemissionen uppgår aktiekapitalet till 1 013 025 kronor fördelat på 10 130 250 aktier.

Sista dag för handel med BTA är den 2015-05-06
Stoppdag hos Euroclear i BTA är den 2015-05-08
De nya aktierna beräknas finnas på respektive vp-konto/depå den 2015-05-12

Per Dybwad

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per Dybwad, VD, Dentware Scandinavia AB
E-post: per.dybwad@dentware.se

Dentware Scandinavia AB’s verksamhet är inriktad på det dentalprotetiska området, vilket innebär framställning av individanpassade kronor jämte tand- eller implantatstödda broar och överkonstruktioner. Marknaden för dessa produkter är mycket stor. Sålunda bedömer Bolaget att det opereras in cirka 12 miljoner tandimplantat varje år globalt sett. Samtliga dessa implantat behöver någon form av individuella överkonstruktioner, dvs kronor eller broar.