Nya hyresrätter klara för inflyttning i Halmstad

Nu står Willhems projekt Hörnan klart i Halmstad, redo att ta emot sina nya hyresgäster. Det är vinden på en befintlig fastighet som har konverterats till 22 mindre hyresrätter. ”Behovet av nya bostäder är stort och det är viktigt att inte glömma bort vad som kan göras i det befintliga bostadsbeståndet”, säger Willhems nyproduktionschef Rikard Norström.

Genom att vara kreativ och tänka nytt kan vindar, källare och outnyttjade lokaler omvandlas till attraktiva mindre hyresrätter som efterfrågas av många unga idag. På Hemmansvägen i Halmstad har Willhem precis färdigställt ett projekt, där vindsutrymmen har konverterats till 22 kvadratsmarta hyresrätter om 1,5 rum och kök. Det är bostäder som kan lämpa sig perfekt för den som är på väg mot sitt första egna boende. Lägenheterna har fina kvaliteter i inredningen och är utrustade med fiberuppkoppling, har separata förråd och tillgång till gemensam uteplats.

– Det känns betydelsefullt att vi kan skapa nya hem på ytor och i fastigheter som redan finns, säger Rikard Norström. Vi har fler liknande projekt på gång och i grannfastigheten Gripen kommer vi under våren kunna erbjuda 12 nya lägenheter som omvandlats på liknande sätt.

Projektet har bedrivits i egen regi med MTA Bygg och Anläggning i Halmstad AB som totalentreprenör.

Madeleine Wetterström
Kommunikations-och marknadschef, Willhem
madeleine.wetterstrom@willhem.se
0735-24 50 81