Willhem förvärvar 292 lägenheter i Vega, Haninge

Willhem fortsätter att växa i Stockholmsområdet och utökar nu fastighetsbeståndet genom förvärv av 292 lägenheter som ska uppföras i Vega, Haninge kommun. Överenskommet fastighetsvärde är 492 Mkr. Säljare är Sunt Boende och entreprenör är Lindbäcks Bygg.

Affären avser två nyproducerade fastigheter innehållande mindre hyreslägenheter med en snittstorlek på cirka 33,9 kvadratmeter. Fastigheterna är belägna i attraktivt A-läge i den nya stadsdelen Vega i Haninge kommun, med närhet till service, natur och goda kommunikationer. Den totala uthyrningsbara arean i projektet är 9893 kvadratmeter.

Byggstarten för projektet är planerad till första kvartalet 2021 med beräknat färdigställande etappvis under 2022 och 2023. Willhem kommer att ta över förvaltningen vid färdigställandet.

Det känns roligt att vi kan fortsätta växa i Stockholmsområdet genom förvärv av ett mycket fint nyproduktionsprojekt. Att köpa färdigutvecklade projekt är ett utmärkt komplement till den nyproduktion vi har i egen regi, säger Willhems vd Mikael Granath.

Tillträde beräknas ske under första kvartalet 2021.

E-post: mikael.granath@willhem.se

Finansdirektör, Willhem

E-post: peter.malmen@willhem.se

Denna information är sådan som Willhem AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 februari klockan 08.00.

Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön. Våra fastigheter finns på utvalda tillväxtorter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Med Första AP-fonden som ägare utvecklar vi ett långsiktigt och ansvarsfullt bostadsbolag. Läs mer på willhem.se