Willhem förvärvar nyproduktionsprojekt i Malmö

Willhem utökar sitt fastighetsbestånd genom förvärv av ytterligare 90 hyresrätter som ska uppföras i Elinegård i Malmö. Överenskommet fastighetsvärde är cirka 179 Mkr och säljare är Bonava AB.

Affären innefattar två fastigheter med 90 hyresbostäder i storlekarna 1-4 rum och kök. Den sammanlagda uthyrningsbara ytan är 4714 kvadratmeter och inkluderar även 46 garageplatser samt 6 parkeringsplatser.

Projektet färdigställs under kvartal 4, 2019. Willhem kommer att ta över projekten och förvaltningen efter det att bostäderna är färdigställda. Eftersom Willhem tidigare har förvärvat ett liknande nyproduktionsprojekt i Elinegård passar den här affären väl in i strukturen.

– Vi är glada över att förvärva nyproduktion i ett av Malmös mest attraktiva områden. Förvärvet ligger helt i linje med vår strategi att se över vår struktur och gärna investera i nyproduktion, kommenterar Mikael Granath, vd på Willhem.

E-post: mikael.granath@willhem.se

Finansdirektör, Willhem