Willhem förvärvar ytterligare nyproduktion i Helsingborg

Willhem utökar sitt fastighetsbestånd genom förvärv av 96 hyresrätter som ska uppföras i Helsingborg. Överenskommet fastighetsvärde är 229 Mkr och säljare är Wallenstam.

Det ingångna avtalet är en följd av tidigare affärer mellan Willhem och Wallenstam genomförda under 2015. Willhem förvärvade då en större portfölj med befintliga fastigheter samt fastigheter under produktion i Helsingborg. Det ingångna avtalet avser en fastighet i Pålsjö med fastighetsbeteckning Helsingborg Mässhaken 2, som kommer att uppföras under 2017/2018.

Willhem kommer att ta över projektet och förvaltningen efter det att bostäderna är färdigställda. Tillträde är under första kvartalet 2019.

0705 77 15 84

Finansdirektör, Willhem