Willhem moderniserar IT-miljön med Microsoft Dynamics 365

Willhem har tagit ett strategiskt beslut att förnya hela sin systemmiljö för att skapa en innovativ och effektiv plattform för framtida tillväxt och utveckling.

Detta innebär att en omfattande modernisering av företagets systemmiljö nu görs för att bättre kunna möta framtidens krav och behov inom fastighetsbranschen. Som partner och helhetsleverantör i förändringsresan har Willhem valt EY. EY är ett globalt rådgivnings- och revisionsföretag som realiserar affärstransformationer genom kraften från människor, teknik och innovation.

– Vi har vuxit ur våra nuvarande systemlösningar och tillväxttakten kräver ytterligare flexibilitet i vår systemmiljö. Vi behöver en stabil och framtidssäker lösning som ger möjlighet till effektivisering och digitalisering, både internt och för våra kunder, förklarar Anna Mellqvist, IT-och digitaliseringschef.

Genom att implementera Microsoft Dynamics 365 som företagets nya kärnsystem för uthyrning, ärendehantering och ekonomi, tar Willhem ett stort kliv i att digitalisera och effektivisera sina processer. Detta kommer inte bara att stärka konkurrenskraften, utan också möjliggöra en mer skräddarsydd och smidig kundupplevelse.

– När vi är klara kommer vi att ha en ren miljö och inte behöva anpassa oss efter gammal teknik. Det gör oss väl rustade för framtiden och de möjligheter som väntar, säger Anna Mellqvist.

Inom projektet har stor vikt lagts vid ett grundligt förarbete som involverat hela verksamheten. En milstolpe har nu skett i och med att utveckling och implementering har påbörjats. Ambitionen är att bygga den nya lösningen under 2024 för att kunna ha den nya plattformen på plats under 2025.

Madeleine Wetterström
Kommunikations- och marknadschef

madeleine.wetterstrom@willhem.se

Willhem är ett bostadsbolag som tror på idén om ett boende som människor längtar och vill hem till. Vi äger, utvecklar och förvaltar hyreslägenheter på utvalda tillväxtorter i Sverige. Varje dag arbetar vi långsiktigt med att skapa ett enkelt och tryggt boende som är bra för både hus och människor. Ägare är Första AP-fonden.