Willhem säljer fem fastigheter i Karlstad

Som ett led i att effektivisera förvaltningen har Willhem ingått avtal om försäljning av fem fastigheter i Karlstad. Köpare är Akka Egendom.

De aktuella fastigheterna ligger strax öster om Karlstad centrum, i tätorterna Skattkärr och Väse. Beståndet innefattar totalt 70 bostadslägenheter och fastigheterna i Väse har även inslag av vårdlokaler samt enstaka kontors-, butik- och utbildningslokaler. Total uthyrningsbar yta är 7 596 kvadratmeter.

- Willhem har vuxit snabbt och äger och förvaltar idag cirka 2400 lägenheter i Karlstad. Av dessa har vi nu beslutat att sälja 70 lägenheter. Det är ett led i att se över fastighetsstrukturen och skapa mer effektiva förvaltningsenheter, kommenterar Willhems vd Mikael Granath. Parallellt med detta tittar vi hela tiden efter nya tillväxtmöjligheter på orten.

Frånträde sker den 1 juli 2015. Catella har varit Willhems rådgivare i affären.

E-post: mikael.granath@willhem.se

Madeleine Wetterström