Willhem tog första spadtaget för nya hyresrätter i Karlstad

På Norrstrand i Karlstad ska ett nytt flerbostadshus med 44 nya lägenheter växa fram. Arbetet sattes officiellt igång på tisdagen den 5 september när det första spadtaget togs för projektet.

På Norrstrand i Karlstad, nordost om centrum, bygger Willhem tillsammans med entreprenören Rohm & Co ett nytt åttavåningshus med 44 lägenheter. Tisdagen den 5 september togs det symboliska första spadtaget. Huset kommer att inrymma lägenheter i storlekarna 1-3 rum och kök och kommer att byggas enligt Miljöbyggnad nivå Silver. Inflyttningen beräknas ske under vintern 2018.

Vid spadtaget medverkade Willhems nyproduktionschef Rikard Norström samt representanter från Karlstad Kommun. Entreprenören Rohm & Co fanns också på plats med projektchef Ulf Behmler.

– Vi tycker det är väldigt roligt att Willhem valt att samarbeta med oss och ser fram emot fortsättningen av projektet, säger Ulf Behmler.

– Äntligen är vi framme vid produktionsstart av vårt första projekt i egen regi i Karlstad, säger Rikard Norström, nyproduktionschef. Det känns roligt att vi kan bidra till bostadsproduktionen i staden och kunna erbjuda nyproducerade och moderna hyresrätter med ett centralt och bra läge.

Spadtaget skedde på byggplatsen vid Norrstrandsgatan 67.

På bilden: Jarle Sjöberg, VD på Rohm & Co samt Rikard Norström, Willhem.

Rikard Norström
Nyproduktionschef, Willhem