Två av tre vinster till Glenfiddich på Örebro Öl & Whisky Festival

Report this content

Örebro - Under Örebro Öl & Whisky Festival som pågick förra veckan kammade Glenfiddich hem två av tre möjliga vinster. Glenfiddich 30 Years utsågs till festivalens bästa whisky över 18 år. Medan Glenfiddich Rich Oak utsågs till festivalens bästa icke rökiga whisky under 18 år.

-          Glenfiddichs olika årgångar faller både whiskyexperter och nyblivna whiskydrickare i smaken. De senaste åren har vi fått flera utmärkelser och det är så klart extra roligt när det som här i Örebro är konsumenterna som utser vinnarna, säger David Francis från Glenfiddich.

Vinnarna på Örebro Öl & Whisky Festival utses av besökarna som får rösta på sina favoriter i festivalens olika kategorier. Örebro Öl & Whisky firade i år femårsjubileum och har blivit allt populärare för varje år. Besöksantalet har vuxit i takt med svenskarnas whiskyintresse och nyfikenhet på att testa whisky, från 3 500 besökare för några år sedan till 8 000 besökare i år.

Glenfiddich Rich Oak finns att köpa på Systembolaget och kostar 159 SEK för 200 ml.

Glenfiddich 30 Years finns att köpa på Systembolaget och kostar 2 599 SEK för 700 ml.

Caroline Lidman, Edelman Stockholm

Tel: +46 (0) 704 43 89 44

E- mail: caroline.lidman@edelman.com

Om William Grant & Sons

William Grant & Sons är en oberoende familjeägd dryckeskoncern grundat av William Grant 1886. Idag drivs företaget av den femte generationen Grant och destillerar några av världens ledande spritsorter t.ex. Glenfiddich®, The Balvenie®, Scotch Grant’s®, Tullamore Dew®, Hendrick’s® Gin, Sailor Jerry® och Milagro Tequila®.

Tel: +46 (0) 704 43 89 44

E- mail: caroline.lidman@edelman.com