Bo Wänghammar ny VD för Mr Greens Malta-verksamhet – Marcus Nylén blir VD på mobilkasinot Garbo.com

Marcus Nylén blir VD för det nylanserade mobilkasinot Garbo.com, som Mr Green har en option att förvärva. Han efterträds av Bo Wänghammar i rollen som VD för det Maltabaserade nätkasinot Mr Green.

Aktietorgsnoterade Mr Green & Co AB äger 100 procent av det Maltabaserade nätkasinot Mr Green, där nu Bo Wänghammar tillträder på VD-posten. Han har tidigare bland annat varit VD för Lensway samt CFO på Metro och har också arbetat i spelindustrin, på spelföretaget bwin.

– Bo Wänghammar är rätt person för att leda arbetet med att utveckla Mr Greens redan starka position, säger Mikael Pawlo, VD för Mr Green & Co AB (publ).

Som tidigare kommunicerats har Mr Green & Co AB en option att förvärva samtliga aktier i den nyligen lanserade spelsajten Garbo.com, som har ett kvinnligare varumärke riktat mot den mobila spelmarknaden.

– Vi är glada över att Marcus Nylén väljer att leda Garbo nu när bolaget är redo för en internationell lansering. Marcus har stor erfarenhet från internationell etablering av företag och besitter värdefull kunskap om branschen från sin tid som VD för nätkasinot Mr Green, fortsätter Mikael Pawlo, VD för Mr Green & Co AB (publ).

För ytterligare information kontakta:
Mikael Pawlo, VD för Mr Green & Co AB (publ), tel +46 70 418 65 02

Mr Green & Co AB, listat på AktieTorget, grundades 2013 och investerar i bolag inriktade på nätspel. Webbplats: www.mrgco.se