Delårsrapport januari-september 2013

Mr Green fortsätter växa snabbare än marknaden
– Spelöverskottet upp 52% – uppgick till 483,5 MSEK

Under 2013 redovisade Mr Green & Co AB (publ) en hög tillväxt för såväl spelöverskott som rörelsevinst. Spelöverskottet för helåret 2013 ökade med 52,1% jämfört med 2012 och uppgick till 483,5 MSEK. Fjärde kvartalet var motsvarande siffra upp nästan 35%.

”Mr Greens strategi med fortsatta investeringar i produktutveckling, i synnerhet på det mobila området, och lanseringen av kasinot på nya marknader innebär utmärkta förutsättningar för fortsatt tillväxt i en takt som väsentligt överträffar övriga bolag på marknaden”, säger Mikael Pawlo, VD Mr Green & Co AB (publ).

Rörelsevinsten för 2013 uppgick till 102,2 (47,0) MSEK, vilket motsvarar en ökning med 117,3% jämfört med året före. Under fjärde kvartalet uppgick spelöverskottet till 135,9 (100,7) MSEK. Det är en ökning med 34,9% jämfört med samma period 2012. Rörelsevinsten för fjärde kvartalet minskade huvudsakligen som en följd av ökade marknadsföringskostnader, vilket kommer att ge resultat under 2014. Rörelsevinsten uppgick till 18,7 (26,2) MSEK under perioden – en minskning med 28,5%.

För ytterligare information kontakta:
Mikael Pawlo, VD för Mr Green & Co AB (publ), tel +46 70 418 65 02