Magnus Alebo blir Managing Director för Mr Green brand.

Mr Green ltd förstärker arbetet med sin varumärkesstrategi genom att rekrytera Magnus Alebo, tidigare VD på Hero Gaming, som Managing Director för Mr Green brand.

Den nytillsatta rollen ska säkerställa att Mr Greens varumärke får full uppmärksamhet och fortsätter sin starka tillväxt.

Magnus Alebo, MD för Mr Green brand, kommenterar:

"Jag är glad och stolt över att kliva in i denna roll. Mr Green är ett av de mest välkända och uppskattade varumärkena i branschen. Jag ser fram emot att arbeta med Mr Greens fantastiska team med målsättningen att fortsätta utveckla Mr Green som ett av de starkaste varumärkena i iGamingbranschen."

Jesper Kärrbrink, VD Mr Green Ltd, kommenterar:

"Magnus gedigna bakgrund från iGaming gör honom till den perfekta personen att fortsätta bygga Mr Greens starka position som ett av de ledande varumärkena inom spelbranschen. Magnus kommer också att ha fokus på att fortsätta förbättra vår marknadseffektivitet."

Magnus kommer från tidigare roller som marknadschef på Betsson och senast som VD för Hero Gaming. Magnus Alebo tillträder tjänsten i början av april. Som MD för Mr Green brand kommer han att ingå i ledningsgruppen för Mr Green Ltd. MD för Evoke Gaming är Fredrik von Holstëin.

Jesper Kärrbrink, VD Mr Green Ltd kommenterar sina förväntningar på de nya MD rollerna:

”Vi går in i en ny era med två centrala och internationella varumärken; Mr Green och Redbet. Mr Green är redan ett ledande kasinovarumärke och Redbet är ett växande sportboksvarumärke med stor potential. Den nya organisationen är också anpassad för fortsatt tillväxt, både organiskt och genom förvärv."

För mer information:
Jesper Kärrbrink, VD, Mr Green Ltd
Jesper.Karrbrink@mrgreen.com
+356 99100139

Mr Green Ltd erbjuder kasinospel, odds och live kasino online. Mr Green har vunnit flera internationella utmärkelser som Global Gaming Corporate Responsibility Provider of the Year 2018, IGA Socially Responsible Operator of the Year 2018, SBC Responsible Bookmaker of the Year 2017 och IGA Online Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB som är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.