Mr Green är ”The Rising Star in Sports Betting 2018”

Mr Green lanserade sin första sportbok 2016 och har sedan dess fokuserat på att erbjuda en unik spelarupplevelse. Nya, smarta och intuitiva widgets har adderats till sportboken under 2018 vilket gjort det roligare att spela och lättare att hitta favoritsporter och lag.

Mr Greens unika sportbok är uppskattad av kunderna och i tredje kvartalet 2018 ökade intäkterna från sportboken med 375 procent jämfört med samma kvartal föregående år.

Innovation och differentiering är viktiga delar i vår strategi, säger Per Norman, VD för MRG. Det här prestigefulla priset är ett bevis på vår förmåga att innovera och differentiera oss för att kunna erbjuda en unik kundupplevelse.

Vid SBC-evenemanget fick Mr Green ett särskilt erkännande för sitt fokus på Green Gaming. Mr Greens sportboksspelare kan nu också använda det unika Green Gaming-verktyget. Det prediktiva Green Gaming-verktyget kombinerar en databaserad algoritm med spelarens egna självtest och talar om vilken risknivå den enskilda spelaren har. Mr Green anpassar sin kommunikation till den individuella kunden baserat på hans eller hennes risknivå.

Per Norman, VD MRG, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrggroup.com

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrggroup.com

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, 11.lv, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov och BingoSlottet. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 370 anställda. MRG har spellicenser i Danmark, Italien, Lettland, Malta och Storbritannien samt sportbokslicens i Irland. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.

Snabbfakta

Mr Green har utsetts till “Rising Star in Sports Betting 2018” vid den årliga branschtävlingen SBC Awards i London. Vid SBC-evenemanget fick Mr Green ett särskilt erkännande för sitt fokus på Green Gaming.

Citat

Per Norman, VD MRG