Mr Green lanserar bingo och unikt One-Minute-Keno

Online-speloperatören Mr Green breddar sitt erbjudande med både bingo- och kenoprodukter. I juli introducerade Mr Green sitt unika One Minute-Keno och nu släpps en skräddarsydd bingoprodukt.

One-Minute-Keno ger spelarna chansen att vinna över en miljon kronor varje minut, vilket är unikt i sitt slag. Bingoprodukten erbjuder klassiska funktioner som 90, 80 och 75 bollar bingo, chattfunktionalitet mellan spelare och ett brett utbud av sidospel.

One-Minute-Keno har hittills lanserats i Storbritannien och i Sverige. Bingoprodukten finns till att börja med i Storbritannien.  Både keno och bingo kommer att rullas ut på flera marknader under kommande månader.

Jesper Kärrbrink, VD på Mr Green Ltd, kommenterar:

"Nummerspel är ett välkommet tillägg i vårt utbud. Det är särskilt viktigt eftersom de bygger ännu starkare varumärkeskännedom och attraherar nya kunder i Storbritannien som är en av våra viktigaste marknader. Genom nummerspel kan vi nå en helt ny publik och ser fram emot att se hur både One-Minute Keno och vår bingoprodukt tas emot i Storbritannien och på andra marknader.”

Benedict McDonagh, Head of Gaming på Mr Green Ltd, kommenterar:

"Ett av våra främsta mål för vår bingoprodukt var att göra den så användarvänligt som möjligt samtidigt som vi ville behålla många av de funktioner som vi vet uppskattats av vana bingospelare. Vi kommer uppdatera båda dessa spännande produkter kontinuerligt baserat på våra spelares önskemål."

Mr Greens keno- och bingoprodukter har utvecklats i samarbete med online-spelleverantören CozyGames.

Sreeram Vanga, VD CosyGames, kommenterade:

"Vi på CozyGames är glada över möjligheten att få arbeta med Mr Green som är en av de mest kända online-speloperatörerna med ett fantastiskt varumärke som verkligen skiljer sig från sina konkurrenter."

För mer information:
Jesper Kärrbrink, VD, Mr Green Ltd

Mr Green Ltd erbjuder kasinospel, odds och live kasino online. Mr Green har vunnit åtskilliga internationella utmärkelser som IGA Operator of the Year tre år i rad (2013, 2014 och 2015), Mobile Operator of the Year 2016 och Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB som är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.