Mr Green lanserar sport Jackpot Bets med exklusivt VM-erbjudande

Det prisbelönta IGamingföretaget Mr Green tillkännagav idag lanseringen av deras poolbetsprodukt Jackpot Bets i samarbete med leverantören Colossus Bets. Produkten kommer att lanseras med deras Super 8 jackpott på 250 miljoner SEK (5x50 miljoner SEK) ämnad för sommarens fotbolls-VM. Lanseringen omfattar hela Colossus sportportfölj med Syndicates "crowd betting" och Cash Out-funktionalitet.

Jesper Kärrbrink, VD för Mr Green Ltd, kommenterade:

"Mr Green har sedan starten drivit på industrin med stort fokus på Green Gaming. Colossus sport jackpots erbjuder ett ’lägre insatser med chans till stora vinster’- alternativ till de mer traditionella sportspelen vilket överensstämmer med vår syn på spelunderhållning.”

Super 8 jackpotten är exklusiv för Mr Green och kan vinnas om att man prickar in rätt resultat i en serie av åtta matcher före eller under VM. Dessa jackpottar inkluderar Colossus unika Cash Out-funktion, vilket gör det möjligt för spelare att plocka ut vinster samtidigt som man deltar i den större jackpotten.

”Produkten ligger i linje med vår strategi att erbjuda en bred spelportfölj till våra existerande spelare samt nå ut till en ännu bredare publik. Tidpunkten är idealisk med fotbolls-VM runt hörnet”, säger Jesper Kärrbrink.

Colossus Bets VD, Bernard Marantelli, kommenterade:

"Vi har arbetat tillsammans med Mr Green för att skapa en attraktiv nybörjarprodukt inför årets största sportevenemang. Vi är glada över att ett varumärke av Mr Greens kvalitet går med i Colossus-nätverket."

För mer information, vänligen kontakta:
Jesper Kärrbrink, VD, Mr Green Ltd

Mr Green Ltd erbjuder kasinospel, odds och live kasino online. Mr Green har vunnit åtskilliga internationella utmärkelser som Global Gaming Corporate Responsibility Provider of the Year 2018, IGA Socially Responsible Operator of the Year 2018, SBC Responsible Bookmaker of the Year 2017 samt IGA Online Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till det svenska bolaget MRG. MRG är listat på Nasdaq Stockholm i Mid Cap segmentet under namnet Mr Green & Co AB (ticker MRG).