Mr Green slutför förvärvet av Dansk Underholdning och expanderar till Danmark

Mr Green har idag slutfört förvärvet av det danska onlinespelbolaget Dansk Underholdning. Därmed har Mr Green en licens för kasino i Danmark och avser att lansera Mr Green i Danmark under året.

Det var den 6 februari i år som Mr Green annonserade förvärvet av Dansk Underholdning. Förvärvet förutsatte godkännande av danska spelmyndigheten, vilket nu har beviljats och därmed har transaktionen slutförts.

”Det här är ett led i vår strategi att expandera till nya geografiska marknader”, säger Per Norman, VD för Mr Green & Co. ”Eftersom vi har fokus på att expandera till lokalt reglerade marknader så är en etablering i Danmark ett naturligt steg.”

Köpet förväntas ha en positiv effekt på Mr Greens vinst per aktie och operativa kassaflöde 2017.

Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. 072 230 91 91

per.norman@mrg.se

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72

ase.lindskog@mrg.se

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i 13 länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 200 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.